magnifying icon Panier

Votre panier est vide
Login

Login

CONNECTÉ EN TANT QUE

Aide

Enquête de satisfaction

ENQUÊTE DE SATISFACTION

Newsletter

Offre de formation continue gratuite "Normalisation"

OFFRE DE FORMATION CONTINUE GRATUITE "NORMALISATION"

Normalisation

Projets de norme en enquête publique

PROJETS DE NORME EN ENQUÊTE PUBLIQUE

Organismes de normalisation

ORGANISMES DE NORMALISATION

  • Normes nationales

  • Normes européennes

  • Normes internationales


Publication

 
Aperçu partiel gratuit
Prix
Langue
 
CEN/TS 17249-6:2019 Edition 03/2019
Systèmes de transport intelligents - eSécurité - Partie 6 : eCall pour les tricycles et quadricycles des catégories L2, L4, L5, L6 et L7 de l'UNECE
  •   
  •   
  •  
  • 23.9 / exemplaire
  •  
 

Résumé

In respect of 112-eCall (operating requirements defined in EN 16072), this document defines adaptations to eCall specifications defined in EN 16072 and other related Standards to enable the provision of eCall for tricycle and quadricycle vehicles (vehicle centred) UNECE (UNECE ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.4) vehicle categories L2, L4, L5, L6, L7. As with the existing provisions for eCall for Category M1/N1 vehicles, these are specified within the paradigm of being OEM fit equipment supplied with new vehicles. This document includes only the requirements for Category L2, L4, L5, L6 and L7 Tricycles and Quadricycles (vehicle centred). NOTE 1 The 112-eCall paradigm involves a direct call from the vehicle to the most appropriate PSAP (Third party service provision by comparison, involves the support of an intermediary third party service provider before the call is forwarded to the PSAP). The specifications herein relate only to the provision of 112-eCall or IMS-112-eCall, and do not provide specifications for third party service provision of eCall. NOTE 2 Some of the elements of this document will require further in-depth analysis before they can be implemented in a European Standard. The current state of development on these elements justifies their inclusion in this document, but further assessment and analysis might require an amendment before implementation into a European Standard.

Statut

Standard - Actif

Origine

Comité technique :
CEN/TC 278 : Systèmes de transport intelligents

Mise en application

début du vote sur le projet      date de ratification (dor)    11/02/2019
fin du vote sur le projet      date d'annonce (doa)    30/06/2019
début du vote sur le projet final    18/10/2018   date de publication (dop)   
fin du vote sur le projet final    10/01/2019   date de retrait (dow)   


Publication au Journal officiel
du Grand-Duché de Luxembourg
Référence

Relations

Evolutions

Classification internationale pour les normes (codes ICS) :

35.240.60 : IT applications in transport and trade

magnifying icon Panier

Votre panier est vide


Attention:
Les normes DIN ne peuvent être téléchargées qu’une seule fois! Après le téléchargement, elles ne seront plus disponibles dans l’eBibliothèque.
Continuer avec le téléchargement?