magnifying icon Panier

Votre panier est vide
Login

Login

CONNECTÉ EN TANT QUE

Aide

Enquête de satisfaction

ENQUÊTE DE SATISFACTION

Newsletter

Offre de formation continue gratuite "Normalisation"

OFFRE DE FORMATION CONTINUE GRATUITE "NORMALISATION"

Normalisation

Projets de norme en enquête publique

PROJETS DE NORME EN ENQUÊTE PUBLIQUE

Organismes de normalisation

ORGANISMES DE NORMALISATION

  • Normes nationales

  • Normes européennes

  • Normes internationales


Publication

 
Aperçu partiel gratuit
Prix
Langue
 
CEN/TR 17370:2019 Edition 07/2019
Transports publics - Échange de données brutes d’exploitation et de données statistiques
  •   
  •  
  • 122.9 / exemplaire
  •  
 

Résumé

2.1 Introduction The OpRa work scope is the definition of a minimum set of Public Transport raw data needed as PT quantitative analysis enabling factor. To obtain this considering all the several aspects involved in this complex domain, the work has been conducted through the following phases: 1) assessment; 2) use cases definition and classification; 3) indicators definition; 4) raw data identification. OpRa work does not go into the field of service quality measurement and reporting: service quality analysis will of course use data provided by OpRa, but quality definition remains a contractual level issue between a Public Transport Authority and a Public Transport Operator or an operator’s internal choice for a purely private service. OpRa mainly only reports unbiased actual data (i.e. measured or observed), described and aggregated in a shared and understandable way. The OpRa work documented in detail in this document is coherent with EU Directive 2010/40. In particular, it relates to the Article 4 of the Delegated Regulation EU 2017/1926, as regards the historic data. OpRa proposes to complement NeTEx (dedicated to the static scheduled information), for the historic data based on the underlying conceptual data reference model Transmodel EN 12896, similarly to the requirement of the Delegated Regulation EU 2017/1926 referring to the static scheduled information. (...)

Statut

Standard - Actif

Origine

Comité technique :
CEN/TC 278 : Systèmes de transport intelligents

Mise en application

début du vote sur le projet      date de ratification (dor)    03/06/2019
fin du vote sur le projet      date d'annonce (doa)   
début du vote sur le projet final    07/02/2019   date de publication (dop)   
fin du vote sur le projet final    02/05/2019   date de retrait (dow)   


Publication au Journal officiel
du Grand-Duché de Luxembourg
Référence

Classification internationale pour les normes (codes ICS) :

03.220.99 : Other forms of transport
35.240.60 : IT applications in transport and trade

magnifying icon Panier

Votre panier est vide


Attention:
Les normes DIN ne peuvent être téléchargées qu’une seule fois! Après le téléchargement, elles ne seront plus disponibles dans l’eBibliothèque.
Continuer avec le téléchargement?